Davant les noves oportunitats i necessitats que plantegen les tecnologies a les aules hem d’innovar noves metodologies que integren les tecnologies en un context pedagògic.
En 2006, començà a desenvolupar-se el concepte Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK), traduït seria Coneixement Tècnic Pedagògic del Contingut, dissenyat per Mishar i Koehler. És un model que estudia la integració de la tecnologia en l’educació. Segons hi ha escrit escrit a la web de la Universidad en Internet (UNIR), el procés que requereix aquest model és que els docents s’adapten al canvi tecnològic i treballen estes competències, en combinació amb els seus coneixements pedagògics, disciplinars i de continguts, per tal d’aconseguir un entorn educatiu que integre de manera efectiva les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC).
Altre model en el que podem fixar-nos és el model SAMR de Rubén R.
Puentedura. SAMR són les sigles en anglès del procés que es deuria seguir per
millorar la integració de les TIC en el disseny d’activitats. Aquest model es
basa en dues capes i quatre nivells: Una primera capa de “Millora”, per
analitzar, comprendre i fer aplicacions: 1. Sustitució (La tecnologia no
afegeix valor a la tasca, podria haver-se fet igual sense ella) 2. Augment (la
tecnologia afegeix valor a la tasca, però no genera canvis metodològics) ; i
una segona capa de “Transformació” per tornar analitzar, avaluar i crear: 3.
Modificació (a tecnologia permet un redisseny significatiu de les activitats
d'aprenentatge) 4. Redefinició. (la tecnologia permet crear noves
activitats. Canvi metodològic). (Vallejo, 2013)
Endemés, tenim un altre model anomenat TIM va ser desenvolupat amb fons
ARPA amb la finalitat de valorar com s'estaven integrant les tecnologies a les
escoles (K-12). Per a aconseguir-ho, parteixen de la necessitat de formular un
desenvolupament paral·lel entre: aprenentatge de les tecnologies, la seva
inclusió en el currículum, desenvolupament professional docent i l'aprenentatge
dels estudiants, tenint en compte, totes les característiques dels diferents
entorns d’aprenentatge. (Vallejo, 2013)
No hay comentarios:
Publicar un comentario